ABU DHABİ GİDİYORUZ…

ferrari-world-giris

Ferrari World

Sizi bilmem ama ben tatilde yeni yerler keşfediyorken, bitmek bilmeyen bir enerjiye sahip oluyor, yorulmak nedir bilmiyorum. Erkenden uyanıyorum. Kahvaltı için soğuk sandviçler alıp, hemen yola çıkıyoruz. Keşfedilecek daha çok yer var. Rotamız Abu Dhabi Yas Island. Dubai’den Abudhabi’ye 45 dakika da varıyoruz. Bu arada söylemeyi unuttum, biz gittiğim her yere Google Navigasyonunu kullanarak gittik. Hava limanında 20 Dinar’a bir telefon hattı (sim kart) satın alabilirsiniz. İlk durağımız Yas Island Water Park. İyi ki, iyi ki gitmişiz . Çocuklar gibi eğlendik. Çocuklar gibi dediğime bakmayın, hiçbir yerde görmediğimiz kaydıraklardı. Bir o kadar da tehlikeli. Aqua parkları severim diyen, hatta sevmem diyenler bile gitmeli. Biz öğleden sonra 3’e kadar burada eğlendik. Yüzdük. Buradan oo meşhur Ferrari Word’e geçiyoruz.

yas-island-waterpark

Yas Island Water Park

Ben bir bayan olarak ön yargılarla planımızdan Ferrari Word’ü çıkarmayı düşünmüştüm. Ama iyi ki böyle bir hata yapmamıştım. İnanılmaz arabalar, simülasyonlar, dans gösterileri, Formula Rossa hız treni… Gez gez bitmeyen bir yer. Gece 10’a kadar dolaştık. Öyle ki Aqua Parktan sonra burada da bu kadar yürümek, ayağımı şişirdi. Gezmekten ayaklarıma kara sular indi derler ya, hah işte ben onu test ettim 🙂 Abudhabi’de Radisson Blue’da kalıyoruz. Yarın son günümüz, ayağımın şişliğini alması için koyduğum buz torbasıyla uykuya dalıyorum.

ferrari-word

Abu Dhabi bir harika kızlar. Ben Abu Dhabi’yi, Dubai’den daha çok beğendim. Yeşilliği bol ve sakin. Bir Arap ülkesinde olduğunu unutuyor insan. Bugün son günümüz. İlk rotamız, Sheikh Zayed Camisi. Caminin içi oldukça görkemli, işlemeleri, avizeleri ve halılarıyla… Camide bir çok ülkeden malzemeler kullanılmış, Türkiye’den çiniler getirtilmiş. Yüksek miktarda altın kullanılmış. El dokuması halılarda dünyanın enleri arasında. Tek hoşlanmadığım şey, bu kadar güzel ve görkemli bir cami yapmışlar, o kadar para harcamışlar ama insanların halıya oturup bir namaz kılmasına bile izin verilmiyor. Doğal olarak da manevi bir hava olmuyor. Mermerler dışında halıya basan biri olursa, onlar bile tersleniyor. Camiye kadınlar başörtüsü ve kapalı kıyafetlerle, erkekler pantolon ile ayakkabısız giriş yapabiliyor. Her ne kadar bir cami için fazla şatafatlı olsa da, yapıt olarak görülmeye değer.

sheikh-zayed-camisi

Sheikh Zayed Camisi

Şimdide  Emirates Palace Hotel’e geçiyoruz. Adı Hotel olsada, aslında kendisi bir saray olur. Altın rengi bir otel, altın kaplamalı musluklara sahip. Tek kelime ile lüksün vücut bulmuş hali diyebiliriz bu otel için. Konaklamak için oldukça pahalı. Otel kalandan çok, ziyarete gelen insanlarla dolup taşıyor. Otelin içinde altın ATM’si bile var. Hatıra altını alanlar mevcut. Zenginliği siz düşünün. Ben inanamadım. Arap dünyasının tüm ihtişamını barındırıyor içinde. İnsan eziklenmiyor da değil hani. Şöyle bir gezinip çıkıyoruz. İnsan eğreti hissediyor kendini yav.

ferrari-world-sari-araba

Ferrari World Spor Arabalar

Artık dönme vakti. Yolumuz uzun. Dönüşümüzü Dubai Hava limanından yapacağımız için öncelikle 45 dakikalık bir yolculukla Dubai’ye varıyoruz. Ve ben burada öyle bir yere rastlıyorum ki. Onca para verip aldığım hediyelik eşyaları tek tek götürüp iade etmek istiyorum. Ta ta ta tam… Day to Day. Bizim Türkiye’deki 1 milyoncular, Japon pazarları gibi düşünün. Gezdiğim yerlerden aldığım her şey burada da mevcut. Hem de on da bir fiyatına. 15-20 magnet, biblolar, camdan Burj Khalifa ve Burj Arab bibloları, fenerler aldım. Ne kadar mı ödedim. Türk parasıyla 90 TL civarı. Elimde büssürü poşetle arabaya binip, yüzümde gülücüklerle hava limanına ulaşıyoruz. Hava limanında kiraladığımız aracı teslim edip, check-i’ne doğru yol alıyoruz.

Epey yorucu, bir o kadar zevkli, yüzlerce anı biriktirip, fotoğraflar çekildiğimiz harika bir tatil oldu. Dubai’ye gitmeyi düşünenler için şunu söyleyebilirim. Zannedildiği kadar pahalı değil. Yanınızda Dolar değil, Dubai Para birimi Dinar’ı taşıyın, pazarlık yapmayı ihmal etmeyin.