YUNAN ADALARI TURU – RODOS – MYKONOS – SANTORINI Part-1

Güzel bir gün daha… 4 gece 5 gün sürecek Yunan Adaları Turu’muz başlıyor!!! Yeni yerler görme, keşfetme, güzel anılar biriktirme heyecanı var içimde. Bu yüzden de fazlasıyla enerjiğim… Yeni yerler, yeni tatlar keşfetmek hep heyecanlandırmıştır beni. Uzun zamandan sonra, İzmir de ailemin yanında uyanmakta doping etkisi yaratmadı değil. Uzun uzun sohbetlerle dolu, en sevdiğim yiyecekler eşliğinde ettiğimiz kahvaltıdan sonra, yola çıkıyoruz.

Öncelikle Çeşme ETS Tur’un Cruise Gemisine ulaşabilmek için; İzmir merkezden metro ile Üçkuyular’a gidiyoruz. Üçkuyular’dan Çeşme’ye çok sık araç gitmektedir. Metrodan çıkar çıkmaz birine denk geliyoruz. 1 saatlik yolculuk sonunda Çeşme Limanı’na varıyoruz. Liman da bizi bekleyen bir ETS standı ile karşılaşıyoruz. Oda numaramızı öğrendikten sonra, gemiye yüklenmesi için bavulları bırakıyoruz. Pasaport kontrolden geçip, küçük bir kokteyl havasındaki stantlarda soğuk bir şeyler içip, geminin kapılarını açmasını bekliyoruz.

cesme-limani-tur-gemimiz

ETS Tur Cruise Gemisi-Çeşme Limanı

Öğleden sonra saat 2 gibi gemiye binip, odamızı buluyoruz. Bizden önce gemiye binen bavullarımız, bizi kapıda bekliyor. Kaldığınız kamaranın camlı yada camsız olması herhangi bir etken değil. Çünkü odada sadece uyumak ve duş almak için vakit geçiriyorsunuz. Bunların dışında odada kalmak için gezmekten, hem vaktiniz kalmıyor, hem de tüm odalar oldukça küçük olduğu için sıkıyor.Odada tüm tatil boyunca, gemide kullanabileceğimiz, içecek kuponları ve günlük planlar masanın üstünde. Her gün kişi başı; 2 çay veya nescafe, 2 alkollü içecek (şarap yada bira), 2 meşrubat, sınırsız su. Her şey dahil diye aldığımız turun böyle bir kısıtlama yapmış olması bizi biraz şaşırttı. Odamıza yerleştikten sonra müzik seslerini takip ederek ön güverteye, havuz başına  geçiyoruz. Havuz başı dediysem de siz öyle havuza falan girebileceğiniz bir yer pek beklemeyin. Havuz çok küçük olduğu için genelde insanlar güneşlenmeyi tercih ediyorlar. Dalga dolayısıyla da boşaltılan havuzu genelde kapalı göreceksiniz.

Yunan Adaları Turu-cesme-limani

Yunan Adaları Turu-Çeşme Limanından Ayrılırken

Gemimiz ilk durağımız olan Rodos’a gitmek için saat 5 gibi Çeşme Limanından ayrılıyor. Güvertede yer bulabilirseniz, güneşin batışı ve karanın kayboluşunu izlemek oldukça zevkli. Tüm tatil boyunca, güvertede boş şezlong veya masa, sandalye bulmak bizim için güçtü.

İlk gün anonslar eşliğinde acil durum tatbikatı yapıldı. Turuncu can yeleklerini giymeye çalışmak bizim için eğlenceliydi. Biz tatbikat sonrası Duty Free den yolculuğumuz boyunca  içeceğimiz alkollerimizi uygun fiyata stokladık. Gemideki Duty Free’de fiyatlar biraz pahalıydı. Siz evinize götürmek içinde bir şeyler almak istiyorsanız Rodos’daki Duty Free’yi bekleyin derim. Fiyatlara şaşıracağınıza eminim.

İlk gece ön güverte havuz barda açık havada canlı müzik vardı. Biz tatil boyunca zamanımızın çoğunu burada geçirdik. Bu arada unutmadan söyleyeyim, güneş gittikten sonra gemi acayip esiyor, yanınıza hırka almayı unutmayın. Gece 1:00’de aktivitelerin neredeyse hepsi bitiyor ve bizde odamızın yolunu tutup güzellll bir uykuya dalıyoruz. Desem de inanmayın, uyumamız çok zor oldu 🙂 Açık denizde çok fazla dalga olduğu için gemi çok fazla sallanıyor ve ilk günün gecesi de vücut ve zihin buna adapte olamadığı için etkileniyor. Mide bulantımız olmadı. Ama siz yine de yanınızda ne olur ne olmaz bir bulantı ilacı bulundurun. Zor da olsa yorgunluğun ve sallanmanın etkisiyle geç saatlerde Rodos’ta uyanmak üzere uykuya dalıyoruz. Yunan Adaları Turu’muz Part-2 için Tık Tık…